معلوم میشود که کلیشه قدیمی"تصویری ارزش هزار کلمه دارد" درست است ، حداقل وقتی از عکس پروفایل Facebook خود استفاده میکنید. مطالعهای از دانشگاه پنسیلوانیا نشان میدهد که عکس پروفایل پروفایل Facebook در مورد شما و شخصیت شما چه میگوید . آیا شما برونگرا ، وجدان یا عصبی هستید؟ معلوم است که - دقیقاً مانند توپ 8 جادویی - تصویر پروفایل پروفایل رسانههای اجتماعی شما همه را میداند.
"برونگرایان لذت بردن از تعامل با دیگران، از دید گروه بالا و به عنوان پر انرژی دریافت میشود. این میتواند به برون گراها با استفاده از تصاویر مشخصات شامل افراد دیگر و یا جایی که آنها ابراز احساسات مثبت تر، منجر شود" بیان مطالعه با عنوان شخصیت تجزیه و تحلیل از طریق نمایش رسانههای اجتماعی تصویر انتخاب. "کاربرانی که دارای وجدان بالایی هستند ، دارای نظم و ترتیب بیشتری هستند و رفتارهای برنامه ریزی شده را ترجیح میدهند. این میتواند باعث شود تا کاربران مطابق با هنجارهای آنچه از یک تصویر نمایه انتظار میرود ، یعنی عکاسی جلو از خود ، مطابقت داشته باشند."
این مطالعه طیف گستردهای از ویژگیهای تصویر قابل تفسیر را از عکسهای پروفایل ، مانند رنگها ، زیبایی شناسی ، ارائه صورت و احساسات بررسی میکند. محققان با همکاری با این ویژگیها ، روابط خود را با ویژگیهای شخصیتی از الگوی بزرگ پنج ویژگیهای شخصیتی - برونگرایی ، موافقت ، صراحت ، وجدان بودن و عصبی بودن پرده برداشتند.
این مطالعه با استفاده از نمونه بزرگی از بیش از 60،000 نفر و روشهای پیشگویی پیشرفته متن ، به دنبال ارائه روشی پروفایل روانشناختی است که به کاربران کمک میکند تا تصاویر خود را با شخصیت آنلاین خود مطابقت دهند ، که شخصاً کمیاحساس میکنند. مانند فصل وحشتناک ،
"برعکس ، کاربرانی که از تجربه بالایی برخوردار هستند ، ممکن است تمایل بیشتری به انتخاب تصاویر و نمایشهای غیر متعارف داشته باشند ، به عنوان یک تمایل عمومیاز این نوع افراد برای هنر و نوآوری". " عصبی بودن با احساسات منفی همراه است ، که میتواند از طریق انتخاب تصاویر تصاویر پروفایل کاربران نیز منعکس شود."
محققان تصمیم گرفتند که تلاشهای خود را بر روی مطالعه تصاویر پروفایل متمرکز کنند ، زیرا آنها تأثیراتی را که میخواهیم به دیگران انتقال دهند ، منعکس میکنند. و اگر فکر میکنید وقتی واقعاً عصبی هستید ، میتوانید مردم را به این فکر بیاندازید که خیالتان راحت باشد ، من خبر بدی دارم. شما نمیتوانید
"اگرچه رسانههای اجتماعی به یک کاربر امکان میدهند شخصیت شخصی خود و دیدگاه ایده آل (شکل" فرضیه هویت مجازی ایده آل "را شکل دهد) ، شواهد نشان میدهد که رفتار رسانههای اجتماعی معمولاً نشان دهنده فرمت خود شخص است (" فرضیه طولانی زندگی واقعی ") ، "محققان این تحقیق ادعا میکنند ، اضافه کردند که الگوریتمها توانستند 65٪ از زمان شخصیتهای کاربران را به درستی ارزیابی کنند. خبر خوب این است که شما هنوز 35 درصد احتمال فریب دادن ما را دارید.
در اینجا سریع و کثیف درباره آنچه در پروفایل پروفایل Facebook شما درباره شخصیت شما بیان میشود آورده شده است. طبق مطالعه:
- وجدانبودن ویژگی شخصیتی است که با نظم ، رفتار برنامه ریزی شده و نظم و انضباط شخصی همراه است. افراد با وجدان در جایی که لبخند میزنند تصاویر رنگی ، طبیعی و روشن را انتخاب میکنند و عموماً خوشحال به نظر میرسند.
- برونگراییصفتی است که با تعامل با جهان خارج مشخص شده است. افراد برون گرا اغلب یک تصویر پروفایل تیز و رنگارنگ را انتخاب میکنند که شامل افراد چند جوان و جوان است ، عموماً عینکی ندارند (که با درونگراها همراه است).
- توافقبا هماهنگی و همکاری اجتماعی مشخص میشود. افراد موافق ، تصاویر نرم ، درهم و برهم و کم نظیر از زیبایی زیبایی را نسبت به همتایان خود انتخاب میکنند ، اگرچه احساسات مثبتی مانند شادی را به نمایش میگذارند.
- روان رنجوریبا تجربه احساسات منفی و بی ثباتی عاطفی همراه است و بنابراین افراد عصبی معمولاً تصاویر ساده و بدون رنگی را با احساسات رنگ منفی به نمایش میگذارند. بیان صورت اغلب فاقد باز بودن است و شامل عینک نیز میشود ، اگرچه افراد عصبی غالباً تصاویر پروفایل را بدون چهرههای قابل مشاهده انتخاب میکنند.
- گشودگیدر زیر صفات "روشنفکری" و "گشودن به تجربه" از هم جدا شده است. افراد باز تمایل دارند تصاویر با شکلی کم رنگ تر ، با کنتراست بیشتر ، وضوح ، اشباع و تاری کمتری را انتخاب کنند. علاوه بر این ، افراد باز تمایل دارند طیف وسیع تری از احساسات را در تصاویر پروفایل خود به نمایش بگذارند.
جیپی
مطالعه دانشگاه پنسیلوانیا نتیجه گیری کرد که کاربرانی که باز هستند یا عصبی هستند ، تمایل به ارسال عکس کمتر از افراد دارند و وقتی افراد حضور دارند ، تمایل به ابراز احساسات مثبت ندارند ، گرچه کیفیت زیبایی شناسی عکسها برای باز بودن و پایین تر برای روان رنجوری پایین است. .
وجدان ، کاربران موافق و برون گرا ، تصاویر را با حداقل یک چهره ترجیح میدهند ، به طور کلی و احساسات مثبت را از طریق چهرههای چهره خود ارائه میدهند ، اما به نظر میرسد کاربران با وجدان طبق قوانین بازی میکنند ، و تعریف کلی از یک عکس پروفایل را ارسال میکنند: تصاویر از یک چهره که از همه صفات مثبت ترین احساس را بیان میکند.
مطلب مرتبط :